26 oktober 2006

Innlegg i Nordstrands blad


Høyt og lavt med Monkeys
Jentene fra Lambertseter Monkeys koste seg i helgens turnering i Ekeberg- hallen.

Men vi heter egentlig ikke Monkeys, asså. Vi heter Lambertseter Foxes. Men i denne turneringen heter vi Monkeys fordi vi har tre lag, forklarer Jenny Kristine Røsholm Olsen. I kampen undertegnete så spilte Lambertseter 1-1 mot Kløfta.– Jeg er fornøyd med at de andre ikke vant, for de var større enn oss, sier Cecilie Melby.Jentene har det gøy på banen.– Fotball er gøy fordi vi kan løpe, og så kan vi score mange mål, sier Cecilie.Spillerne gledet seg til å komme i avisen.– Vet du hva, eller? Jeg kommer i avisen to ganger, for jeg var på bryteskolen også, sier Jenny Kristine.

Helgens Nintendo Cup var en skikkelig fotballfest for de aller yngste, og etter at kampene var ferdig vanket det premier til samtlige.– Det er moro med cup, for da får vi pokaler, sier Elise Molvik Fossum.– Har dere fått mange pokaler?Å, ja. Vet du hva vi fikk en gang vi var på cup? En gullpokal, sier Jenny Kristine.– Hva gjør dere med pokalene?– Jeg har dem inne på rommet mitt. I pokalskapet. Broren min har et helt skap med pokaler, men så er han 13 år også da, sier Jenny Kristine.

Fotballgruppa i Bøler IF arrangerte helgens turnering, og gjorde som vanlig sine saker bra.– 108 lag deltok, men 122 lag hadde meldt seg på da vi fikk stengt nettsiden vår. Likevel måtte vi si nei til 14 lag, og da valgte vi å kutte i egne rekker, sier turneringsleder Roger Jacobsen.Økonomisk er ikke turneringen noen gullgruve.– Vi betaler et sted mellom 25-30 000 kroner i hall-leie, så fortjenesten blir ikke så stor, sier Jacobsen.Men turneringen er viktig for Bøler.– Det er viktig for oss å få vise fram klubben vår, og så er det viktig og ikke bare være deltagende lag i andre cuper, sier Roger Jacobsen.

Ingen kommentarer: